سفارش تبلیغ
صبا ویژن
الماسها می درخشند...!
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من

 

تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها
پرسش: حکمت و فضیلت تسبیحات حضرت زهرا(س)چیست ؟

? پاسخ : تسبیحات حضرت زهرا(س)که عبارت از 34مرتبه الله اکبر و 33مرتبه الحمدللّه و 33مرتبه سبحان اللّه است , مصداق (ذکر کثیر) است که در قرآن به مؤمنان دستور داده شده که فراوان خدا را یاد کنید: «یا ایّهاالّذین آمنوا اذکرواللّه ذکراً کثیراً;(1) ای کسانی که ایمان آورده اید! یاد کنید خدا را, یاد فراوان».
زراره می گوید: امام صادق (ع)فرمود: «تسبیحات فاطمه زهرا(س)مصداق ذکر کثیر است که در قرآن آمده : «اذکرواللّه ذکراً کثیراً».( 2)
امام باقر(ع)فرمود: «اگر چیزی بهتر از تسبیحات حضرت زهرا بود, پیامبر آن را به فاطمه می آموخت ».(3)
امام صادق (ع)فرمود: «تسبیح حضرت زهرا(س)در هر روز بعد از هر نماز محبوب تر است نزد من از خواندن هزاررکعت نماز مستحبی ».(4(
در تعدادی از روایات وارد شده که تسبیحات زهرا(س)را فوراً بعد از اتمام نماز, شروع کنید و به بچه هایتان آن رابیاموزید.
کارهای داخل خانه همراه با بچه داری و آسیاب کردن گندم یا جو و پختن نان , کار را بر زهرا(س)سخت گردانیده بود. علی (ع)به زهرا(س)پیشنهاد کرد نزد رسول اللّه برویم و از او خادمی را درخواست کنیم تا کمی از بار مشکلات برداشته شود. وقتی خدمت رسول خدا(ص)رسیدند و زهرا(س)خدمت پیامبر مشکلات را عرضه داشت , پیامبرفرمود: نمی خواهید چیزی به شما بیآموزم که بهتر از خادم باشد؟ هنگامی که به رختخواب می روید, 34مرتبه اللّه اکبرو 33مرتبه الحمدللّه و 33مرتبه سبحان اللّه بگویید. فاطمه (س)عرضه داشت : راضی شدم .(5(
امام صادق (ع)فرمود:«هر کس هنگام خواب تسبیحات فاطمه زهرا(س)را بگوید, از جمله ذاکران خواهد بود».(6(
پی نوشت ها:
1.احزاب (33) آیه 41.
2.وسائل الشیعه , ج 4 باب 8از ابواب تعقیب , ص 1022.
3.همان , ص 1024.
4.همان.
5.همان , ص 1026.
6.همان

Image result for ?تسبیحات حضرت زهرا?‎




موضوع مطلب : تسبیحات حضرت زهرا

          
یکشنبه 94 دی 6 :: 11:35 عصر